Kimya devi BASF’tan elektrikli otomobil bataryasına 4 milyar euro yatırım

Tesisin Rusya-Ukrayna savaşından önce Alman sanayisinin doğal gaz tüketiminin yüzde 12’sini tek başına gerçekleştirdiğini belirte Üçok bu miktarın İsviçre’nin toplam doğal gaz tüketimi kadar olduğunu belirtti.

Üçol açıklamasında şu ifadeleri kullandı:

“Savaşla birlikte oluşan energy crunch, kimya üretiminin azalması ve bazı ürünlerde durması ile birlikte BASF de yeni bir strateji ile yeniden yapılanma sürecine girdi.

Buna göre BASF yapısındaki bazı bölümler şirket bünyesinden çıkartılarak bağımsız yapılar haline getirilecek. Bunlar tarım kimyası, batarya malzemeleri ve coating yani kaplama bölümleri. Yani BASF bölünerek, içinden 3 yeni yapı çıkaracak. Nedeni ise bu üç segmentin gelecekte farklı kriterlere göre yönetilecek ve kontrol edilecek olması.

Elektrikli otomobiller için batarya malzemeleri işi, BASF’nin geleceğe yönelik kilit işlerinden biri. BASF ayrıca, otomotiv ve havacılık endüstrilerine yönelik kaplama çözümlerinde dünya lideri ve tarım segmentinde ise dünya çapında ilk 4 şirket arasında.

Bugüne kadar bu üç ünite Verbund üretimi olarak bilinen BASF üretim yapısına yakından entegre edilmiştir. Verbund’da münferit kimya tesisleri birbirleriyle yakından bağlantılıdır ve birbirlerinin üzerine inşa edilir. Bu şekilde petrokimyasallar kademeli olarak işlenerek özel ürünlere dönüştürülmektedir. BASF’nin kimyasal işlerinin çoğu için bu belirleyici bir rekabet avantajı sağlamakta.”

TARIM SEKTÖRÜ DAHA ÖNEMLİ HALE GELİYOR

“Ancak, şirkete göre, pazar bölünecek olan 3 bölüm için değişti. Tarım sektöründe, tohumlar ve tarımsal operasyonların dijital yönetimi gibi hizmetler giderek daha önemli hale geliyor.

BASF, diğer taraftan küresel pazarda lider bir konum elde etmek için önümüzdeki birkaç yıl içinde elektrikli otomobillere yönelik batarya malzemeleri işine 4 milyar euro’dan fazla yatırım yapmayı ve özellikle Çin’de olmak üzere batarya işini büyük ölçüde genişletmeyi planlıyor. Batarya malzemeleri ve kaplama çözümlerine yönelik küresel talep Asya’ya doğru kayarken Ludwigshafen’daki kampüste bunu yönetmek zorlaşıyor. Bölünmeden sonra üretim yatırımlarının da Almanya dışına kayması olası.”

patronlardunyasi.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x